Hayatımın anlamı tam 1.5 yaşında

Nasıl geçti bu zaman böyle?

Evet evet şaka değil, Zeyno tam 1,5 yaşında… Allah’ım, daha dün gibi sancılarım başlayıp da hastaneye gittiğimiz o Ağustos gecesi. 15 saatin ardından, kucağıma düşen 2.730 gr ağırlığındaki bombayı ilk görüşüm…

19 Şubat 2013’de 18 aylık oldu kuzu. 20 Şubat’ta doktorumuz Zekai beyi ziyaret ettik. 25 Şubat Pazartesi günü de sağlık ocağına gidip, karma aşımızı, ağızdan damla ile çocuk felci aşısını ve Hepatit A aşısını olacağız.(zekai bey şimdiden uyardı muhtemelen ateş olacak, o yüzden gitmeden -aşıya 1 ölçü ateş düşürücü calpol verin dedi)

1,5 yaşımız ve işte bir günlük rutinimiz:

· Zeyno sabah 8 civarı biz evden çıkmadan uyanıyor. Genelde güne mutlu başlıyor, ama bazen de huzursuz oluyor, biz evden çıkarken ağlıyor, benim de aklımı onda bırakıyor.

· Kahvaltıdan önce 1 kaşık vitamin içiyor. Önce Marny’s junıor içiyordu, sonra Ecovit içti (Ekinezyalı), Zekaibey şimdi Immuzinc ve vitagil şurup önerdi bir arada, biri bağışıklık sistemini güçlendirici diğeri ise multivitamin desteği, 1 ay kullanacakmışız. Vitaminin tadını seviyor ağzını açıyor hemen.

· Kahvaltı konusu katı gıdaya geçtiğinden beri sorunlu konumuz. Hala biraz bulamaç yiyor. Uzun süre verdiğimiz kahvaltı karışımlarını bıraktık artık (özellikle Bebelac mısırlı çavdarlı’yı), ama hala bulamaç olarak istiyor kahvaltısını. Haftaarası teyzesi daha kolay ettiriyor kahvaltıyı, haftasonu bana biraz naz yapıyor. (hatta bazen başarısız oluyoruz kahvaltı konusunda)

o Favorisi menemen: tereyağında; domates, peynir, yeşil biber ve yumurta ile yapılan

o Yumurta, peynir, bebe bisküvisi karışımı

o Süt-bebe bisküvisi karışımı

Yediği şeylerin başında geliyor. Bazen kahvaltısı bittikten sonra 2-3 tane zeytin yiyor, ama nadiren. Ama hani öyle biraz peynir vereyim, üzerine küçük bir parça domates, al biraz da peynir, ballı terayağlı ekmek yesin gibi bir kahvaltı hiç ama hiç yok.

Kahvaltıdan sonra 1 kaşık pekmez. Önce yemek istemiyor, sonra tadını alınca seviyor, 1 kaşık daha istiyor.

· Kahvaltı iyi yapıldı ise öğlene kadar bir şey yok, eğer yapılmadı ise 10-10:30 civarında 1 meyve. Bu meyveyi da hala ezilmiş olarak yiyor. Kavanoz meyveler favorisi, ancak evde kavanoz meyve vermiyoruz, ama yine de eline alıp 1 muz yemiyor, illa ki o muz o kivi ile blenderden geçirilecek blender yaparken, ne varsa koyuyoruz. Elma-muz-kivi-armut duruma göre…ama artık 10 tane dişi varmış, kütür kütür ısıra ısıra elma yiyebilir aslında ama diyorum ya zeyno iştahlı bir bebek değil, o yüzden blendar olsun vitamin olsun mantığı ile veriyoruz meyveyi mutlaka…

· Öğlen uykudan önce yemek denemesi, ama genelde başarısız oluyor. 12 civarında çok uykusu geliyor, yemek yemeden yatıyor.

· Eğer yemek yemeden yattı ise, uyurken 100ml kadar süt, buaralar öksürüğü oluyor diye, uykusunda ıhlamur ile bal karıştırıp verebiliyoruz biberonda (uyanıkken kesinlikle içmiyor bunu).

· Genelde 2 saat kadar uyuyor öğlen, bazen 2,5-3 olabiliyor hatta. Eğer gürültü varsa, 1 saatte uyanıyor, ama akşama kadar çok çekilmez oluyor o zaman

· Uyanınca, öğle yemeği, mümkünse üstüne yoğurt. Eskiden yoğurdu çok daha fazla severdi, pek sevmiyor son zamanlarda. Öğle yemeği alternatifleri;

o Kıymalı tarhana çorbası

o Yeşil mercimekli-erişteli çorba

o Nohutlu bulgurlu/yarmalı yoğurt çorbası

o Köfte

o Balık (balık eğer soğursa, domates ilave edip ocakta tavanın üzerinde ısıtıyorum, bayılıyor buna)

o Patatesli kıymalı yemek

İstiyorum ki karnabahar da yesin, brokolide yesin, kabakta yesin ama genelde pek yemiyor. O yüzden eğer onları yaptıysak,alternatif olarak bir şey daha yapıyor oluyoruz, eğer onu yemezse hemen diğerini vermek için.Yani sebze konusunda çok iyi değiliz.

· Saat 16:00-16:30 civarında meyve veya muhallebi. Eğer sabah meyve yediyse, muhallebi yiyor. Yok meyveyi yemedi ise, öncelik meyve de oluyor. Muhallebiyi inek sütü ile yapıyoruz. İçine prinç unu, vanilin ve piştikten sonra da bal ekliyorum, Balı baştan eklersem cıvık oluyor kıvamı. Ocaktan alınca bal ekliyorum içine.

· 17:30 civarında banyo yapıyor kuzu. Günün en güzel saatleri yani…

· 19:00 civarında akşam yemeği yiyor, öğle yemeğine benzer alternatifler ile. Biz eve geldiğimizde genelde Zeyno yemeğini yemiş oluyor.

Her öğün yemeğinden sonra hobi olsun diye tuvalete oturtuyoruz, bazen BİNGO Kakasını veya çişini yapıyor tuvalate, ama çoğunlukla hala bezine yapıyor tabi.

Diş fırçalama konusunda pek bir düzen oturtamadık ne yazık ki, ancak azı dişlerinin de artık çıkması ile bence bu işi ağırlık verme zamanı geldi.

Sarı leblebi ve şan fıstığı favori atıştırmalığı, bunları keşfene kadar varsa yoksa sarı üzüm yiyordu, ama şimdi yüzüne bakmıyor onun.

20:00-20:30 civarında uyumak için odaya giriyoruz, ışıkları loşlaştırıp ona kitap okuyorum, Dudu teyzenin Zeyno için aldığı tweety koltuğa ikimiz birlikte oturuyoruz yayık bir şekilde (ben oturuyorum o üstüme yatıyor)1 veya 2 kitap okuduktan sonra, ona hafif hafif ninni söylemeye başlıyorum ve yatağına yatırıyorum, ve uyuyor( bu kısmı başka bir yazıda anlatacağım)

Akşamları 330 ml devam sütü yapıyoruz. Uyanıkken 100-120ml süt içiyor kendisi., anca k bu ölçü azalacakmış, zekai bey resmen çok kızdı bu gece beslenmesinin devam ediyor olmasına.

Işık kapalı bir halde, ben yatağın kenarında oturup hafif ninni söylüyorum, o yatağında yatıyor oluyor. Bazen 5 dakika içinde uyuyuveriyor, bazen bu şekilde yarım saat cebelleşiyorum. Ama kucakta sallamak yok, alıp kendi yatağıma götürüp orada uyutmak yok (tamam itiraf ediyorum, zaman zaman yapıyorum bunu-ama sadece çok yorgunsam eğer)

Uyuduktan sonra gece 12’ye kadar bu 330ml sütü bitiriyoruz.

Sabah 8’e kadar bazen 1 kere ağlıyor, o da eğer emziğini bulamazsa, ağlamasına uyanıyorsam ve eğer biberonun dibinde süt kalmışsa onu da veriyorum (anne içgüdüsü ile boşa gitmesin diye)

Zeyno’nun yapmaktan keyif aldığı şeyleri geçen hafta uzun uzun yazmıştım zaten, tekrar hobileri yazmıyorum buraya.

Anne nasıl makyaj yapıyor deyince, gözünü gösteriyor (kalem sürüyorum gözüme ben sabahları), inşallah bunu boya kalemleri ile kendine yapmaya başlamaz (ayyy kendim dedim ve panik oldum birden)

Evde parfüm sıkmamaya çalışıyorum genelde, ama eğer beni veya babasını parfüm sıkarken görürse kendisi de istiyor. Odasında bir el dezenfektanı var, sprey şeklinde, odasına götürüp, Zeyno parfüm ister misin diyoruz kafasını sallıyor, alıp ellerine el dezenfektanı sıkıyoruz, el dezenfektanı bitince ne yapıcaz bilmem olmadı limon kolonyası koyarız içine

Efe’nin doktoru oyun çadırı tavsiye etmiş Efe için, kız çocuklara da oyuncak ev tavsiye ediyormuş, araştırmalarım devam ediyor, evimiz ile uyumlu bir oyuncak ev alacağım kuzuya yakın bir zaman sonra. (üff ev o kadar küçük ki, resmen artık üstümüze üstüme gelmeye başladı her şey)

Kilosu 10460 gr ve boyu 80.5 cm olmuş kuzunun. Bu 6 ay içerisinde 3 koca havale geçirdiği ve bana göre her bir havalede en az 1’e yakın kilo verdiği düşünülürse, gayet iyi toparlanmış durumda.

Bizden havadisler şimdilik böyle…

Print Friendly, PDF & Email
Written By
More from acemianne

Gazlı bebekler için Wind salbe

Zeynep gazlı bir bebek değildi, biz gaz nedir Beren’de görmüştük… Kolik olan...