Yeni hayatımıza yola çıkıyoruz…

İstanbuldan kalkan THY, TK70, 02 Ağustos, 02:00 uçağı ile yeni hayatımıza doğru yola çıktık. Çocuklar nasıl dayanacak derken, gece 2’ye kadar lounge’da o kadar eğlendiler ki, bize hiç zorluk çıkarmadılar.

Uçak kalkarken, Can biraz huysuzluk yapsa da, sonra hemen uyudu. Zeynep ise önce biraz çizgi film izledi, sonra gece 4’e doğru uyudu. Ara ara uyansalar da neredeyse TR saatiyle 10’a kadar uyudular. Zeynep uyanır uyanmaz çizgi filme kaldığı yerden devam etti, Can ise uçakta 123 tur attı neredeyse :)) sonunda kazası belasız indik.

Uçaktan inince hemen pasaporta geçemiyorsun. Kalabalığı takip edip, önce merdivenlerle aşağı iniyorsun, gelen trene binip(tren buz gibi), 2 durak sonra- immigration center’da inip, sonra tekrar yukarı çıkıp, pasaport kontrolüne ilerliyorsun.

Henüz HK geçici vatandaşlığımız aktive olmamış olduğu için ziyaretçi bankolarına yöneldik ve pasaport kontrolüne geçtik, upuzun kuyruğa rağmen, çocuklu olduğumuz için bizi hiç bekletmediler ve 5 dakika da bankodan geçtik.

Anneminkilerle beraber küçüklü büyüklü toplam 7 parça bavul, 3 parça el bagajımız vardı. Tüm bavullarımız hemen geldi 🙂 2 tane taşıma aracına yükledik hepsini. Taksi bulmak için başladık yürümeye.

Burada taksiler  3 çeşit, kırmızı- urban city( yani merkez), yeşiller kowloon, maviler lantau( yani discovery bay ve disneyland adasına) gidiyor. Biz 2 kırmızı taksiye bindik. Taksiler 22hkd’dan açıyor ve happy valley’e gelmek 320hkd tuttu(yani 120tl). Hkd’den TL para birimine dönmek için 2.6’ya bölmek gerekiyor.

Geçici süreyle kalacağımız ellipsis, 2 oda 1 salon bir yer. Odalar gayet güzel ve ferah, salon ise ufacık, ve mutfak dedikleri yer aslında bir mutfakçık 🙂 annem birden tutacağımız evde de mutfak bu kadar küçük mü olacak diye endişelendi. ( 1 büyük bavul erzak getirdik-30kg kadar-, mutfakta 1/3’ünü koyacak yer bulamadık)
Ellipsis’e geldiğimiz de Zeynep hemen ipad’ine sarıldı, Can ise kuruyemişlere 🙂

Ellipsis’in hemen yakınlarında ev alış verişi yapılabilecek welcome ve mannings marketleri var. Biz ilk akşam çok da zorlamadık, çocukların seveceği Mcdonalds’a gittik. Tabi ki onlar sadece patates yediler. Zeynep önce ayran istedi, yoksa yoğurtta olur dedi, her ikisi de olmayınca üzüldü :))

Ellipsis’in hemen dibinde harika bir çocuk parkı var( valla en çok apartmanın açık/kapalı yüzme havuzu olmasına bir de bu parka sevindim). Gece parkında çocukları iyice yorduk. Burada akşam akşam koşan insanlara hayran kaldık, yarın akşamçocukları uyutup biz de koşuyoruz diye sözleştik 🙂

Odamıza dönüp, çocuklara banyo yaptırdık ve 11 civarında uyuttuk.

Valla ne yalan söyleyeyim, ilk gün için bence oldukça kolay geçti(çok şükür). Hem o kadar valizi kaybetmeden, kırmadan, dökmeden getirebildik, hem de benden başka kimse jetlag olmadı.

Bu sabah HK, geçici vatandaşlığımız için randevumuz var. Bende sabah olmasını bekler bir şekilde blogumu yazıyorum. Allahım biraz uyku ver, ne olur 🙂

Print Friendly, PDF & Email
Written By
More from acemianne

Balon şişirmece

Diş buğdayı için pek çok balon aldık çardağımızı süslemek niyetiyle ama kısmet...